måndag 27 juni 2011

In med nya vanor...

Hej Anna och bloggare runt oss!




Vad mysigt det såg ut med pizza ute. Här hemma har det varit underbart väder, sol och varmt. Poolen har varit besökt hela dagen och skuggan lockade. Allt har gått på halvfart och det känns att sommalovet är här. Idag började min halv-semester och även första dagen med min träning. Jag har gnällt hela våren på att jag har ont i ryggen, trött och gått upp i vikt. Nu har jag lovat mig själv att ta tag i detta igen.Pga stress och dålig matvana på arbetstid samt ingen träning pga av ett taskigt knä har allt rasat. Men nu är det på tiden att ta bort ursäkter och göra något åt det.


Jag kommer skriva om det här på bloggen ibland bara för att jag ska ha det som en liten morot att fortsätta. jag vet hur svårt det är att komma igång igen och när klockan ringde 6.20 i morse var jag inte munter men oj vad skönt det var att komma ut 30 min. Imorgon ringer den 6.00 och det är dax att gå upp igen... lika bra att ta tjuren vid hornen.


Kram Linda

1 kommentar:

  1. Så gulligt du skriver jag blir så glad, inte minst nu när jag läser ditt inlägg, Jag hejar på dig. Hela vägen !!
    Positiva tankar skänker jag dig. Tillsammans kan man göra underverk:)
    Och jag har tänkt på morgonpromenader länge. Tränade gym 3 ggr / v innan cancern. Om du kan kan jag. Klockan 06,00 är jag uppe i morgon jag lovar, hihi.
    Sedan är vi pigga och glada:)
    Kramkram / NEttan

    SvaraRadera