onsdag 15 juni 2011

Blåklint i massor...

Hej i regnrusket!

Idag är det grått och småruggigt men det känns ändå lite skönt att få klä på sig på något sätt. I lördags fanns det inte världskartan att få klä på sig. Solen sken och det var otroligt varmt i lilla Länna utanför Strängnäs. Vi firade att min lillebror tagit studenten. Vi ville göra lite fint med blommor och björk så vi gick ner till åkern vid vattnet och där var det ett hav av blåklint. Så otroligt vackert.
I satte såklart en blomma i håret och det blev så fint mot hennes mörka hår.


Håller ni inte med om att blåklint är speciellt? En riktig sommarblomma som säger nu är det sommar och sol.


Många blommor blev plockade och fina buketter stod på bordet när gästerna kom. Tyvärr ser man inte riktigt på bliden hur blått och fint det var men jag hoppas att ni ser det ändå.



Kram Linda

1 kommentar:

  1. Wow vilket fält! Blåklint är en ljuvlig blomma! Tyvärr har jag inte lyckats hitta några här ännu. Får nog kolla bättre - jag bor ju bland åkrar så det borde finnas i kanterna :)

    Ja, det var ju synd att du missade butiken när du var i Alingsås :)

    Jag har ju min egen webbshop (www.barntavlor.se) där jag säljer mina tavlor och i dagsläget säger jag nej till fler återförsäljare. Hur det blir i framtiden får vi se :)

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera